Wat is projectbeheersing
Projectbeheersing is het geheel aan methoden, technieken en processen waarmee projecten effectief worden gemanaged en gecontroleerd.
Het doel van projectbeheersing is ervoor te zorgen dat een project binnen de gestelde kaders van tijd, budget en kwaliteit wordt uitgevoerd, en dat de gestelde doelen worden behaald.


one-stop-shop
Summex is dé one-stop-shop voor integrale projectbeheersing. We helpen bedrijven bij het succesvol managen van projecten door onze expertise op drie belangrijke gebieden:
Interim en Advies – Onze professionals ondersteunen organisaties door projectrollen te vervullen en advies te geven over het inrichten van projectbeheersingsprocessen.
Academy – We bieden uitgebreide trainingen en opleidingen aan die gericht zijn op technieken, samenwerking, en communicatie binnen projectbeheersing.
Solutions – Ons slimme platform biedt geïntegreerde dashboarding en AI-toepassingen, zodat klanten overzicht houden over al hun projectbeheersingsaspecten, ongeacht welk systeem ze gebruiken.
Kortom, met Summex krijg je alle tools en kennis in huis om projecten soepel en efficiënt te laten verlopen!
Onze principes
Mensen maken het project en het succes.
Klant- en stakeholderwaarde staan centraal; we kijken verder dan de projectgrenzen.
Een heldere scope is de basis, zelfs wanneer deze verandert.
Plannen en begroten op basis van gemiddelde vergelijkbare projecten.
Denken is goedkoop, maken is duur; we nemen de tijd voor de planning.
Gestandaardiseerde projectbeheersingsprocessen, afgestemd op de vraag.
Maximale standaardisatie van projectdata.
Besluiten nemen op basis van accurate en real-time projectrapportages, na het verhaal achter de cijfers te hebben onderzocht.
Vooruitkijken en de verwachte eindresultaten voorzien.
Onze focus
- Scope: Het definiëren en beheersen van wat wel en niet in het project wordt opgenomen.
- Tijd: Het plannen en bewaken van de projecttijdslijnen.
- Geld: Het beheren van het projectbudget en de kosten.
- Kwaliteit: Het waarborgen van de kwaliteit van de projectresultaten.
- Informatie: Het beheren van projectinformatie en documentatie.
- Organisatie: Het structureren van de projectorganisatie en het toewijzen van verantwoordelijkheden.
- Risico: Het identificeren en beheren van projectrisico's.
